top of page

Yaz Stajı

Güncelleme tarihi: 30 Ara 2020

2020 yılı hepimizin hayatını her yönden fazlasıyla etkiledi ve okullar da bunun bir parçası oldu. Pandemiden dolayı neredeyse tüm üniversiteler uzaktan eğitime geçiş yaptı ve benim de bu döneme yaz stajım denk geldiği için stajımı uzaktan yapmak durumunda kaldım. Peki ilk stajım nasıldı, hangi konu üzerinde çalıştım, ne yaptım? Biraz bunlardan bahsetmek istiyorum.

Stajımı Haziran-Temmuz ayları arası 20 iş günü olacak şekilde daha önce devamlı stajyer olarak çalıştığım bir firmada yaptım. Bu yüzden yabancılık çekmedim ve benim için daha verimli geçti.

GitHub hesabımdan Staj Projemi kaynak kodları ile beraber görebilirsiniz;


Staj Projem

Stajımı bir proje ortaya çıkararak yaptım yani günlük farklı konular üzerinde çalışmak yerine stajın birinci gününden itibaren bir projeyi başlayıp bitirdim. Projem ise şirket çalışanları ve diğer kullanıcıların üye olup çeşitli konularda yazılar yazabildiği (tarihe göre son yazılan üstte görünecek şekilde), görüntü yüklenebilen, kapasitesi artırılabilir "Dinamik Yapıda Blog Uygulaması" idi.


Nasıl Başladım ve İlerledim?

Bir aylık süreci birer cümle ile açıklayacak olursam;

  • İlk haftam tamamen Html ve Css öğrenerek geçti. İnternet üzerinden videolar izleyerek ve örnek kodları inceleyerek basit Ana Sayfalar tasarladım, menüler oluşturdum kısacası fazlasıyla pratik yaptım. Kodları Dreamweaver' da yazmanızı öneririm. (En önemli kısım da burasıydı).

  • İkinci hafta itibariyle sitenin temellerini oluşturmuş olup düzenlemeler yapıyordum.

  • Üçüncü hafta veri tabanı işlemlerini yapmaya başladım. MySQL kurup gerekli tabloları oluşturdum. Staj projemi Netbeans'e taşıyıp gerekli yerleri JSP formatına dönüştürdüm.

  • Son haftada ise kullanıcı paneli, editör girişi, onaylama, silme, şifre değiştirme tarihe göre sıralama işlemlerini yapıp projemi teslim ettim.

Kişisel veya bir kuruma dinamik web sitesi yapacak olanlar temel olarak bu adımları izleyebilir.

GitHub hesabımdan Staj Projemi kaynak kodları ile beraber görebilirsiniz;






578 görüntüleme0 yorum
bottom of page